Türkiye’nin ilk ve tek dijital festivali IDAF’a 5 yıldır destek

Türkiye’nin ilk ve tek dijital festivali IDAF’a 5 yıldır destek
Yayınlama: 17.06.2025
A+
A-

Türkiye’nin ilk ve tek dijital sanat festivali olan İstanbul Dijital Sanat Festivali (IDAF) V. Edisyonu ile, 11-15 Haziran 2025 tarihleri arasında “Connecting” (Bağlanıyor) temasıyla, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın destekleriyle Mezo Dijital tarafından, PASHA Bank ana sponsorluğunda Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi. PASHA Bank, bu yıl 10. yaşını kutlarken 5. kez IDAF’ın ana sponsoru olarak sanatın geniş kitlelere ulaşmasına katkılarını sürdürüyor.

90’larda gerçekleşen dijital devrim ile daha yaygın bir hâle gelen dijital sanat kavramı 2000’lerde yeni iletişim teknolojileri olan bilgisayar ve internetin yaygınlaşması sayesinde “yeni medya sanatı” olarak adlandırılmaya başladı. Özellikle pandemiyle birlikte hız kazanan dijital sanat, bugün yapay zekâ teknolojileriyle birlikte dünya sanat pazarında kendisine ciddi bir yer edinmeye başladı. Türkiye-Azerbaycan-Gürcistan üçgeninde faaliyet gösterdiği 10 yıldır sürdürülebilirlik ve dijital konularını eksenine alan PASHA Bank, 10. yılında 5. kez Türkiye’nin ilk ve tek dijital sanat festivali olan IDAF’ı desteklemeye devam ediyor. Bu sene 5.si düzenlenen IDAF, 11-15 Haziran tarihleri arasında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın destekleriyle, PASHA Bank ana sponsorluğunda, Mezo Dijital tarafından “Connecting” (Bağlanıyor) temasıyla Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi. Dijital sanatlar alanında ulusal ve uluslararası 80 sanatçının eserlerinin sergilendiği festivalde, aynı zamanda çocuk ve gençlik atölyeleri, tiyatrolar, dijital şovlar, robot gösterileri, paneller, görsel ve işitsel performanslar gerçekleştirildi.

Finans Dijitalleşirken Sanat da Dijitalleşiyor

Festivale destekleri hakkında bilgi veren PASHA Bank Genel Müdür Vekili A. Hale Yıldırım, “Finans sektörünün özellikle hızla değişen teknolojik gelişmeler ve dijitalleşme trendleri karşısında büyük bir dönüşüm gerekliliği ile karşı karşıya kaldığı bir dünyadayız artık. Dijital dönüşümün, finansal kurumların verimliliklerini artırmak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve rekabet avantajı elde etmek için kritik bir öneme sahip olduğu zamanlardan geçiyoruz. Gelişmiş veri analitiği, yapay zeka ve blockchain teknolojileri, finansal hizmetlerin daha hızlı, daha güvenli ve daha şeffaf bir şekilde sunulmasına olanak tanımakta. Dijital dönüşüm, biz bankalar için de artık sadece teknolojik bir gereklilik değil, aynı zamanda sürdürülebilir büyüme ve müşteri memnuniyeti için stratejik bir zorunluluk haline geldi. Bizler de PASHA Bank olarak hizmetlerimizi, dijitalleşme vizyonu doğrultusunda sürekli geliştiriyor, müşterilerimize daha hızlı, verimli ve erişilebilir çözümler sunmayı hedefliyoruz. Finans sektöründeki dijital dönüşüm süreciyle paralel olarak biz de bankacılık faaliyetlerimizi geleceğin ihtiyaçlarına göre şekillendiriyoruz. Dijitalleşmenin yalnızca finans alanında değil, kültür ve sanat alanlarında da dönüştürücü bir güç olduğuna inanıyoruz. Finans dünyası dijitalleşirken, sanatın da dijitalleşmesine vurgu yaparak, 5 yıldır üst üste ana sponsorluğunu üstlendiğimiz IDAF aracılığıyla sanatın daha geniş kitlelere ulaşmasına katkı sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Büyük başarıyla gerçekleşen bu muhteşem organizasyonda, ilk günden itibaren projeye olan ilgimiz, inancımız ve desteklerimizin ne kadar doğru olduğunu görmek de bizi ayrıca onurlandırıyor. Festivalin ön gösterimini geçtiğimiz yıl Milano’da, bu yıl ise Paris’te yapan ve gerek sanatçıları gerek eserleri ve içerikleri ile büyük ilgi gören IDAF’ın, kültürel mirasımızı çağdaş dijital anlatımlarla dünyaya tanıtma vizyonuyla yürütülen bu değerli yolculuğunda yanında olmaktan gurur duyuyor, PASHA Bank olarak önümüzdeki dönemde de sanata olan desteğimizi sürdüreceğimizi bir kez daha vurguluyoruz.” dedi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.